Soos mens ouer word

Ek is besig om vir my “boekmerke” bymekaar te maak. Spesifiek rondom die kwessie van ouer word. Nóú vs. twintig jaar terug. Dinge het verander. Ek het verander. Drasties. So ek het bietjie gaan rondgrawe en ge-brainstorm, en dit geselekteer wat op my persoonlik van toepassing is. Ek het selfs vir my ‘n dagboek aangeskaf waarin ek alles neerpen sodat ek dit kan lees op die minder goeie dae wanneer dinge vir my nie sin maak nie. Want ouer word is nie meer ‘n probleem nie, dis ‘n avontuur.

*****

Soos mens ouer word begryp jy al hoe meer dat dit nie saakmaak wat jy besit nie. Dit gaan oor die persoon wie jy is.

Soos mens ouer word besef jy dat ware geluk nie gaan oor hoeveel jy verdien of hoe groot jou huis of hoe duur jou motor is nie. Dit gaan oor die innerlike vrede en vergenoegdheid wat jy in jou hart en siel vind.

Soos mens ouer word kan jy baie duidelik die verskil voel tussen mense wat regtig vir jou omgee, en mense wat net gerieflikheidshalwe omgee.

Soos mens ouer word kan jy sien wie het ‘n goeie opvoeding gehad, en wie nie.

Soos mens ouer word wil jy deur goeie mense omring wees. Mense wat goed is vir jou; mense wat goed doen aan jou; en mense wat jou siel goeddoen.

Soos mens ouer word begin doen jy dinge in tru-rat. Jy begin mense uit jou lewe sny en jou Kersfees-lys raak aansienliker korter omdat jy besef die dinge wat jy die graagste wil hê, kan nie met geld gekoop word nie.

Soos mens ouer word het jy al minder die behoefte om in alles eerste en die belangrikste te wees.

Soos mens ouer word leef jy jou lewe al meer op jou eie terme – sonder om verskonings te maak of skuldig te voel. Gaan teen die norm. Weier om saam met die stroom te swem; om in te pas. Loop die smal pad, of kap jou eie paadjie deur die wildernis oop. Lag in die gesig van teëspoed.

Soos mens ouer word struikel jy nie meer oor die nonsens en kleinighede wat onverwags oor jou pad kom nie. Jy loop sommer bo-oor.

Soos mens ouer word het jy al minder lus vir oppervlakkige, platoniese vriendskappe, geforseerde interaksies en onnodige ligtelike gesprekke. Jy het jou groepie vriende saam met wie jy grasieus oud word; jou hartsmense met wie jy alles kan deel en nog steeds vir hulle die belangrikste mens op aarde is.

Soos mens ouer word besef jy dat daar altyd mense sal wees wat sal kritiseer, en niks wat jy gaan doen of sê gaan hulle van opinie laat verander nie, so jy mors nie jou kosbare tyd en energie op hulle nie.

Soos mens ouer word leer jy wat nederigheid is. Jy leer om stil te raak te midde van goed en sleg.

Soos mens ouer word en deur allerhande dinge in die lewe gaan, besef jy dat dit baie wys is om grense te stel. Trek die streep wanneer jy hom moet trek.

Soos mens ouer word raak dit al hoe makliker om weg te stap van al die dramas en die mense wat dit veroorsaak.

Soos mens ouer word kry jy meer plooie, maar minder kommer. Gryser hare, maar ‘n meer kleurvolle lewe. ‘n Ouer verstand, meer ‘n jonger gees.

Soos mens ouer word raak jy sterker – omdat jy swakheid ken. Jy raak vreesloos – omdat jy vrees ken. Jy raak wyser – omdat jy dwaasheid ken.

Soos mens ouer word raak jy nougeset in jou denkwyse en weë. Net soos ‘n mens se liggaam styf en oud raak, raak jou verstand ook verstyf. Jou sieninge raak eng. Tensy jy doelbewustelik besluit om oopkop en buigbaar te wees.

Soos mens ouer word, word dit makliker om jouself te aanvaar vir wie jy is: jou swak punte sowel as jou sterk punte. Jy voel gemaklik in jou eie vel.

Soos mens ouer word kom alle vrae in die lewe neer op die volgende: Hoe lank het ek nog oor? Wat kan ek doen met die tyd wat ek oor het? Wat wil ek doen?

*****

Word vervolg.

Xxx

2 thoughts on “Soos mens ouer word

Leave a Reply

