transformasies

Na ‘n 6 maande “sabbatsrus” het ek weer moed geskep om te begin skryf. Nie dat dit enigsins ‘n avontuur of ‘n rusperiode was nie, meer stresvol en onseker oor wat vir my in die toekoms voorlê. Ek het deur baie sielewroeginge geworstel, onder andere werkloosheid (na skielike werksafleggings), en die krisis wat my lewe toetentaal omver gegooi het vir die afgelope vier jaar. Genadiglik het ek weer werk gekry, net tydelik, maar dis werk en beter as niks. Ek het ingeskryf vir ‘n kreatiewe skryfkursus, en ek het besluit om my te beywer vir die saak van VOS: Vervreemde Ouer Sindroom. Volgende keer meer hieroor. Ek is seker daar is talle ander ouers wat met dieselfde probleem as ek sit, en nie weet watter kant toe nie….

Die laaste paar maande was weer ‘n transformasie. Soms, as dit voel of jou lewe uitmekaar uit val, is dit eintlik ‘n bedekte seën want dan kan jy die stukke wat jy optel weer terug aan mekaar sit. Die keer net anders. Dan tel jy stukke op wat jy nie voorheen raakgesien het nie.

Well, sometimes I must endure the presence of a few caterpillars if I wish to become acquainted with the butterflies. ~Antoine de Saint-Exupery

Wie raak nie wiebelend gedurende lewenstransformasies nie? Ek wil graag daardie persoon ontmoet! Transformasie is goed en wel as dit met ander mense gebeur, maar as dit met my gebeur wil ek dit net stopsit. Dis soos die verskuiwing van tektoniese plate, dan soek ek die naaste ding om aan vas te gryp en te klou vir al wat ek werd is! Ek hou nie van sulke skielike aardbewings nie, ek hou van vaste grond onder my voete.

Hoekom voel iets nuuts altyd minder standvastig as die oue? Seker omdat ‘n mens se brein so werk: die bekende is altyd makliker want dit verg minder aandag, tyd en energie…. waar ‘n mens makliker op autopilot kan gaan.

As daar iets is waarteen enige ETO (emosioneel trauma oorlewende) is, is dit om onverwags gevang te word. En die nuwe/onbekende is ‘n hele nuwe wêreld waar jy onkant gevang word. So vinnig as wat ons in die begin-blokkie van die nuwe bordspel staan, so vinnig soek ons ook die uitgang. “Moenie by die begin verby gaan nie, hou sommer reguit aan.” Dis soos kryptonite, maar tog ook een van die sterkste medisynes van innerlike genesing…. Daardie oomblikke wat jy nie kan voorspel nie, waar jy ‘n nuwe deel van jouself ervaar wat jy heel waarskynlik nog nooit vantevore ervaar het nie. ‘n Ongeoefende, ongetraumatiseerde deel van jouself. Dit is transformerend. Dit skuif die versteekte dele van jou wese rond, en help om jou weer aanmekaar te sit. Stewiger as ooit.

Maar dit kan slegs gebeur wanneer jy “laat los en laat gaan”. Nee, nie “laat los en laat God” nie. “Laat los en laat gaan”…. EK. JY. SELF. Want dis net ek en jy wat kan losmaak van ou denkpatrone, ou gewoontes, ou oortuigings. Soms moet ‘n mens net die besluit neem om te laat los…. en te val…. en wankelrig te voel…. en vir ‘n rukkie nie te weet wat om volgende te doen nie. Dit laat my dink aan daardie eerste treë wat ‘n baba gee. Of wanneer die kantwielietjies van die fiets afgehaal word. Wiebelende oomblikke, maar ook oomblikke van versterking.

Ek raak benoud as die kokon so styf om my trek. Veral as ek wil losbreek, of wens dat iemand my wil bevry. Een troos wat ek geleer het, is dat God nie van ons verwag om alles self uit te figure nie. Vertrou op Hom in die proses van transformasie, wees geduldig terwyl jy wag, want alles is reeds klaar uitgefigure.

Tot volgende keer

xxx

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

